Sweet Surrender (food porn, beauty, travel, technology and more) – Blogging since 2002 header image 2

Chinese Restaurants in Kuching

May 16th, 2006 · Nobody Surrendered

These photos are courtesies of HonFui, Ken and my sis. HonFui provides the locations’ photos. Ken and my sis provides the food photos of Li Garden. Thanks.

For those of you that is hunting for Chinese restaurants for your wedding/birthday or whatever dinner/function. Here are some well-known ones in Kuching. I’m not commenting about their food. Just going to show you the photos.

I’m kinda fed up with all these restaurants’ food already especially for those chinese wedding/functions dinner. I need something "fresh" plssssssssss… been to heaps of dinner functions like this. Especially the Chinese ones that the waiters or waitresses will serve plate after plate of food. Usually it’s like 6-course, 8-course, 9-course or n-course dinner. Getting tired of it, imagine that you have to attend dinner functions at least once a month at these places for the past years. Not to mention, hotels too. Lucky not much to attend last year and this year. Hmm… less than 5 times a year now. Used to be like at least 12 times a year. Phew… Thank God!

Their food is just food when I’m there no matter how good it is, I just put into my mouth, chewed and swallowed, that’s it. No feeling LOL… So enjoy the the photos. I couldn’t give you full contact of these restaurants because I don’t have duh… ;p just feast your eyes.

Tsui Hua Lau, located along Ban Hock Road.

Left: Tsui Hua Lau
Right: Li Garden, inside Hock Lee building. Below are the food of Li Garden.


This is Joyous Shanghai, it’s part of Lok Thian Group. It’s situated in Lok Thian.

Lastly, I’m not sure of the english name for this. In Chinese, it’s "Dong Guan Jiu Lou" – Don Guan Restaurant(direct translation ;p). This is somewhere around Rock Road/Jalan Tun Ahmad Zaidi Adruce near Mc D. I’m not very sure how to describe the location hahaha…

So that’s all. Very busy lately. Will be a bit free after the election. Cheers!

Categories: Food Porn · Retro · Uniquely Kuching

Nobody surrendered so far ↓

  • No one surrenders yet...Come surrender yourself to me!

Surrender Here!